» Seat Leon Cupra R 
Leon Cupra R to najszypsze dziecko w historii firmy. 210 KM mocy, sześcio biegowa skrzynia biegów pozwalają na bardzo dynamiczną jazdę. Dzięki obniżonemu zawieszeniu, większym wlotom powietrza, samochód bez problemu wyróżnia się w tłumie.
Leon Cupra R to najszybszy z wszystkich dotychczas samochodów produkowanych przez koncern Seata. Nawiązuje on do wieloletnich sportowych tradycji firmy. Leon dołączył do grona samochodów oznaczonych jako Cupra R: Ibizy i Cordoby.
Dzięki bardzo wydajnemu, turbodoładowanemu silnikowi jazda tym samochodem to prawdziwa przyjemność. Osiągana moc 210 KM, czyli 118 KM z jednego litra pojemności to bardzo dobry wynik. Maksymalny moment obrotowy to 270 Nm. Wartość maksymalnego momentu obrotowego utrzymuje się w szerokim zakresie obrotów: od 2100 do 5000 obr/min. Tak dobre wyniki silnika zostały osiągnięte dzięki zastosowaniu dwóch intercoolerów, które dbają, aby powietrze wtłaczane do cylindrów było schłodzone. Dzięki temu jest w nim więcej cząsteczek tlenu, co prowadzi do lepszego spalania mieszanki. Cała moc przekazywana jest na koła przednie za pośrednictwem dwutarczowego sprzęgła i sześciobiegowej skrzyni biegów. Całości dopełnia specjalnie zaprojektowany tłumik dbający o to, aby przechodnie wiedzieli, że nie jedzie to zwykły Leon.
Nowa jest również koncepcja zawieszenia nazwana: Agile Chassis, co tłumaczy się na polski jako zwinne podwozie. Jest efektem współpracy Centrum Technicznego Seata i działu Seat Sport. W efekcie stworzono zawieszenie o stosunkowo miękkich sprężynach i twardych amortyzatorach.
Aby skutecznie wyhamować samochód zastosowano tarcze hamulcowe o średnicy 312mm z przodu i256mm z tyłu. tarcze na obu osiach są wentylowane. Do seryjnego wyposażenia należą systemy ABS i ESP, poprawiające bezpieczeństwo jazdy. Całości dopełniają 18" felgi z oponami o rozmiarze 225/40R18.
We wnętrzu nie znajdziemy żadnych krzykliwych detali, dominuje czerń. Za dyskretny urok odpowiadają: białe zegary, nakładki na pedały, podpórka pod lewą stopę. Na zagłówkach wyszyte są litery R przypominające jaką jedziemy wersją. W opcji dostępne są fotele kubełkowe firmy Recaro.
Z zewnątrz samochód niewiele różni się od innych Leonów. Jedynie powiększone wloty powietrza, oznaczenie na tylnej klapie, duże koła i obniżone zawieszenie sugerują z jaką wersją mamy do czynienia.
Dzięki kompaktowej sylwetce i niezłym osiągom samochód robi duże wrażenie, szczególnie na osobach nie lubiących krzykliwych spojlerów, ceniących sobie dyskretny urok.
|
|