» Bugatti VeyronBugatti Veyron
Moc, moc, moc -ciągle dążysz to poprawy osiągów swojego samochodu. Ciągle myślisz, że nic nie jest w stanie zaspokoić żądzy mocy. Jest jednak firma, która potrafi to zrobić. Nazywa się Bugatti.

   Bugatti EB 16·4 VeyronFirma ta jest znana od bardo wielu lat sympatykom motoryzacji. Jednak w ostatnim czasie jej sława jakby przygasła. Inżynierowie w ciszy i spokoju konstruowali jedną z największych perełek w motoryzacji. Nazwali ją raczej niepozornie: EB 16·4 Veyron. Nazwa przypomina coś w rodzaju oznaczenia jakiegoś projektu albo czegoś takiego. W rzeczywistości jest to jeden z najbardziej charakterystycznych samochodów w całej historii motoryzacji.


   Bugatti EB 16·4 VeyronCo więc takiego zachwyca w tym samochodzie? Zacznijmy tym razem od końca, czyli od sylwetki. 4466 mm długości i 1206 mm wysokości. Spoglądając na ten samochód trudno od niego na początku oderwać wzrok. Piękne linie nadwozia, tworzą "barczystą" sylwetkę. Auto wygląda jakby "chciało się rzucić do przodu". Rzadko, któremu producentowi udaje się takie połączenie mocarnej sylwetki z delikatnymi liniami. Z przodu znajduje się charakterystyczny "grill" Bugatti i dwa bardzo duże wloty powietrza w zderzaku. Silnik znajduje się z tyłu za pasażerami i nie jest niczym osłonięty od oczu ciekawskich. Trudno się jednak dziwić, silnik jest nie byle jaki, których pełno na drogach, jest się czym pochwalić, ale o tym póĽniej. Veyron porusza się na 20calowych felgach zaprojektowanych specjalnie dla niego, a opony to 245-690 R 520A z przodu i z tyłu 335-710 R 540 A. Chwila uwagi należy się oponom, gdyż zostały one zaprojektowane specjalnie do tego samochodu. Dlaczego? Widzieliście kiedyś oponę o indeksie prędkości do 400 km/h? Rozbudziłem Waszą ciekawość? Czytajcie dalej.

   Bugatti EB 16·4 VeyronWnętrze Bugatti nie jest ascetyczne. Cała tapicerka wykonana jest z skóry i nubuku w bardzo ciekawym i oryginalnym kolorze. Nie ma jakichkolwiek zbędnych elementów, wszystko jest na swoim miejscu. Całości dopełniają chromowane dodatki.


   Bugatti EB 16·4 VeyronTo, co najważniejsze zostało na koniec. Silnik: 7993 ccm pojemności, 2 rzędy po osiem cylindrów, 4 (tak, CZTERY) turbosprężarki i bardzo "kompaktowe" rozmiary: 710 na 771 mm. Moc uzyskiwana z tego cacka to 1001 KM (736 KW) osiągana przy 6000 obr/min. i fantastyczna wartość momentu obrotowego: 1250 Nm uzyskiwany w bardzo szerokim zakresie obrotów od 2200 do 5500 obr./min. Samochód przyspiesza w 14s... do 300 km/h!!! A prędkość maksymalna to 406 km/h. Teraz już wiecie, dlaczego pisałem o specjalnej oponie. Jednak nie jest ona tak do końca idealna, bo teoretycznie pozwala podróżować "tylko" z prędkością 400 km/h. Myślę jednak, że te sześć kilometrów różnicy można pominąć:)


Cena tego cacka to bagatela 1 mln euro, nic, tylko sić do sklepu i kupić, prawdziwa taniocha...