» Seicento SeBiSeicento SeBi
Seicento - mały tani ścigacz dla młodych kierowców. Ale komu wystarczy mała seryjna moc tego samochoduu? Prezentowany moc uświadamia, że małe jest piękne.

   Czy jeżdżąc swoim Seicento Sporting myślałeś, że brakuje mu mocy? Pewnie tak, silnik stosowany przez Fiata może stanowić rozkosz jedynie dla mało wymagających. Novitec proponuje zupełnie odmienne podejście, a mianowicie 190 konnego potwora w małym opakowaniu Novitec - SeBi.

   Seicento SeBiTaki silnik w tak lekkim samochodzie powoduje prawdziwe emocje. Moc tą osiągnięto dzięki specjalnie zaprojektowanemu zestawowi turbo z intercoolerem i chłodnicą oleju. To głównie dzięki niemu samochód osiąga moc 190/6330 i maksymalny moment obrotowy 282/5440. Z jakiej pojemności? 2.0, 1.6 nie...1242 ccm. Silnik ten jest potwierdzeniem niezwykłego kunsztu inżynierów Noviteca. Ciekawy jestem tylko jak z jego trwałością? Ale w samochodach prototypowych o tym się nie rozmawia. Czas przyspieszania do setki to 5,8s zaś prędkość maksymalna to 226 km/h. Aby dostatecznie okiełznać taką moc zastosowano hamulce tarczowe z przodu i z tyłu.

   Seicento SeBiZ zewnątrz zmieniło się bardzo wiele. Potężne wloty powietrza na przednim zderzaku oraz na masce, duże brewki na światłach, pionowo umieszczona wycieraczka, specjalne lusterka i mały spojler z tyłu dbają o to, aby styl pasował do osiągów samochodu. Wewnątrz pojawiły się ręcznie robione fotele i klatka bezpieczeństwa. SeBi został wyposażone w fajne niebieskie felgi o rozmiarze 15", z oponami 195/45R15.

   Szkoda, że Fiat seryjnie nie produkuje takich potworów...