» Ferrari 575MFerrari 575M
Nazywa się 575M i jest młodszym bratem 550 Maranello. Zwiększona pojemność i moc silnika, zmodyfikowana karoseria i wnętrze to cechy w skr贸cie charakteryzujące Ferrari 575M.

Ferrari 575MFerrari 550 Maranello to jeden z najlepszych samochod贸w z rumakiem na masce. W roku 2002 doczekał się następcy w postaci 575M, ale czy jest on godny swojego poprzednika?

   Nazwa 575M pochodzi od pojemności silnika: 5748cm3, natomiast litera M oznacza po włosku "Modificato", czyli modyfikacje. Jest ona całkowicie zasłużona. Zmianom uległ nie tylko silnik, ale także wnętrze i nadwozie.

Ferrari 575M   Jednostka napędowa posiada 12 cylindr贸w i zwiększoną pojemność. Silnik posiada 515 KM mocy, czyli 30 KM więcej od poprzednika, a wartość momentu wzrosła o 19,6 Nm. Niewiele? Pewnie tak, ale: Vmax=325 km/h, to już coś, przyspieszenie od 0 do 60 mil/h 4.1 s. Cyfry m贸wią same za siebie. Raczej nic więcej nie potrzeba.

   To, co najciekawasze to przeniesienie napędu z pomocą skrzyni bieg贸w o podobnej budowie do tych z F1. Do zmiany bieg贸w służą specjalne przełączniki umieszczone za kierownicą. Biegi zmienia się sekwencyjnie. Sprzęgło jest elektrohydrauliczne.

Ferrari 575M   R贸wnież zawieszenie i hamulce uległy gruntownej przebudowie. Poprawiono chłodzenie, zastosowano nowy materiał do okładzin firmy Ferodo. Poprawie uległ rozkład masy. Osiągnięto 50:50, czyli stosunek wręcz idealny.

Ferrari 575M   Czas na wrażenia estetyczne. Nadwozie zostało poddane delikatnym zmianom kosmetycznym: zmieniony przedni spojler, światła i felgi. Bardzo dużych rozmiar贸w wlot powietrza na masce informuje o tym, że pod nim grasuje stado rumak贸w. We wnętrzu zmieniono: kierownic, obicia, przyciski, tunel środkowy. Kubełkowe fotele i czerwone pasy szelkowe podkreślają charakter samochodu.

    Dzięki doświadczeniu na torach F1 Ferrari stworzyło samoch贸d godny swojego poprzednika, bezkompromisowy i szybki...