» VW PhaetonVW Phaeton
Limuzyna na stronie o tuningu? Tak to szczera prawda. Przeczytaj artykuł, zobaczysz co w niej takiego wyjątkowego, że powinieneś coś o niej wiedzieć.

  Po co w limuzynie najsilniejszy w dzisiejszych czasach silnik Diesla? Czy będą chętni na taki wynalazek? Nad tym pytaniem nie zastanawiali się inżynierowie VW. Wpakowali oni do limuzyny silnik 5 litrowy silnik o imponującym momencie 750 Nm!!!

   Poprzednia nazwa tego modelu to D1, obecnie ten pan nazywa się Phaeton. Dysponuje on jedyną w swoim rodzaju gamą silników. Benzynowy, 12 cylindrowy silnik rozwija moc 309 kW / 420 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 550 Nm (3.000 obr/min) a wszystko to z pojemności 6 litrów. Silnik ten jest oznaczany jako W12.
Phaeton V6 z 3,2 litra pojemności osiąga moc 177 kW/ 241 KM. Wyjątkową cechą silnika jest to, że swój maksymalny moment obrotowy osiąga on już przy 2400 obr./min, a wynosi on 315 Nm.
Z punktu widzenia tuningu najciekawszą jednostką jest niewątpliwie V10 TDI. Jest to najmocniejszy silnik Diesla jaki będzie produkowany. Charakteryzuje się on bezpośrednim wtryskiem i 2 turbosprężarkami (biTurbo). Przy 200 obr./min będzie osiągany maksymalny moment obrotowy o wartości 750 Nm!
Jak wszyscy dobrze wiemy silniki Diesla dobrze poddają się chipowaniu... to nie wymaga komentarza :) W Phaetonie W12 i V10 TDI moc przekazywana jest na wszystkie cztery koła - 4MOTION.

VW Phaeton   Stylistyka nadwozia nie wnosi zbyt wiele do tej kategorii samochodów. Zachowuje ona ciepły ton samochodów luksusowych - klasyczny samochód luksusowy. Smaczku dodają ostre i harmonijne krawędzie. Mimo, że samochód nie wnosi zbyt wiele to jednak nie da się obok niego przejść obojętnie. Spójrzcie na zdjęcia...

   Wewnątrz znajdziemy całą masę elementów, które przypominają ile właściciel wydał na ten samochód J. Cztero strefowa klimatyzacja bez nieprzyjemnego nadmuchu powietrza, 7-calowy monitor centralny, system audio, system TV, komputer pokładowy, telefon, fotele regulowane w 12 punktach z masażem ogrzewanie kierownicy... i tak dalej...

   Za przyczepność samochody odpowiadają montowane seryjnie nowe zawieszenie pneumatyczne wszystkich kół, i wielowahaczowa konstrukcja osi przedniej i tylnej z wahaczami trapezowymi. Bezpieczeństwo to aktywne zagłówki, osiem poduszek powietrznych, ESP, asystent hamowania... Tak jak w przypadku wyposażenia wewnątrz długo można by pisać.

   Moim zdaniem jeden z najlepszych samochodów w historii, zwłaszcza z silnikiem Diesla. Aż się prosi aby poddać go chip tuningowi. Myślę, że kilka firm z branży na pewno zrobi z niego swoje Demo Cary.