» Zender Straight 8Zender Straight 8
Nowe i oryginalne konstrukcje, nie nastawione na masową produkcję zdarzają się niezwykle rzadko, szczególnie w branży motoryzacyjnej ze względu na olbrzymie koszty. Dlatego ten samochód to tylko concept.

   Zender Straight 8Jako, że jest to oryginalna konstrukcja zacznijmy od omówienia sylwetki Zendera Straight 8. Ostre linie przetłoczeń nadwozia to charakcterystyczna cecha tego samochodu. Z przodu znajduje się zderzako-spojler z dwoma pionowymi wlotami powietrza. Całość zdobią podłużne światła, wraz z plastikowymi dodatkami. Tył samochodu jest równie ciekawy. Duże zespolone lampy i dwie symetrycznie umieszczone końcówki wydechu zdobią tylną część samochodu, zapewniając ciekawy wygląd. Samochód porusza się na 19 felgach z oponami 245/35 z przodu i 275/30 z tyłu.


   Zender Straight 8Wnętrze jak przystało na przykładnego roadstera nie jest wyposażone w zbyt wiele niepotrzebnych elementów. Aluminiowe dodatki, kubełki firmy Recaro, ciekawie zaprojektowana kierownica, kilka przycisków i radio. Ot, cały Straight 8.


   Zender Straight 8Samochód napędzany jest 3,2-litrowym silnikiem firmy BMW, posiada on 6 cylindrów. Moc przez niego dostarczana to 321 KM. Dużo, mało? Trudno stwierdzić, można powiedzieć, że odpowiednio. Samochód ten waży 1350 kg, przy tej masie i przy tym silniku przyspieszenie do 'setki' wynosi 5,3s, zaś prędkość maksymalna to 250 km/h. D bezpiecznego poruszania się po drogach zastosowano przerobione zawieszenie z BMW serii M, oraz wentylowane tarcze hamulcowe.