» Ferrari 612 Scaglietti
Marka m贸wiąca sama za siebie, właściwie można by skończyć na tym, pokazać kilka zdjęć, wrzucić tabelkę z osiągami i parametrami i na tym zakończyć cały artykuł. Jednak nie zrobimy to ze względu na niewątpliwy charakter najnowszego dziecka ze stajni spod znaku rumaka.
Nie zrobimy tego jednak, było by to zbyt dużym uproszczeniem. Ten samoch贸d zasługuje na szczeg贸lną uwagę.
Jest to pierwszy w historii model Ferrari wykonany ze stop贸w aluminiowych. Poświęcono go pamięci słynnego projektanta Sergio Scaglietti, kt贸ry wykonywał projekty na aluminiowych modelach, a nie za pomocą kartki i oł贸wka. Stworzył on m.in. 250 GT Berlinetta Competizione i 250 GT CaliforniaAuto odbiega nieco od lansowanej przez Ferrari linii, ma przedewszystkim służyć do codziennej jazdy, a więc nie jest to typowa dla tej marki wyścig贸wka.
Ferrari 612 Scaglietti zaprezentowane zostało na targach w Detroit, jest bezpośrednim następcą modelu 456M. Nie trudno zrozumieć posunięcie producenta dotyczące "ucywilizowania" samochodu. Coraz więcej ludzi chce jeździć swoimi samochodami nie tylko na autostradach czy torach, ale także po bułki do piekarni. Można powiedzieć że nowy model Ferrari nadaje się do tego celu idealnie. Przede wszystkim znacznie zwiększono wymiary samochodu. Jest on dłuższy od poprzednika o 139mm, zwiększono także o 1/4 objętość bagażnika. Dzięki temu 4 osoby mogą podr贸żować w miarę komfortowo.
A teraz o tym co najważniejsze silnik i własności trakcyjne. Scaglietti wyposażone jest w silnik V12 o pojemności 5748 ccm. Dysponuje on mocą 540 KM @ 7250 obr/min. Klient ma do wyboru opcje między manualną 6-biegową a r贸wnież 6-biegową p贸łautomatyczną ze sterowaniem przy kierownicy. Doskonałe własności trakcyjne Ferrari zawdzięcza ciekawemu rozkładowi masy. Zastosowano w nim układ tzw. układu transaxle, gdzie podłużnie umieszczony za przednią osią silnik wsp贸łpracuje ze skrzynią bieg贸w umieszczoną z tyłu tuż przed dyferencjałem.
Dodatkowo silnik umieszczono możliwie nisko. Dzięki temu osiągnięto rozkład masy: 46% prz贸d i 54%tył. Na prowadzenie samochodu wpływ ma r贸wnież w znacznym stopniu eletronika i takie systemy jak: aktywnie dostrajane amortyzatory i system stabilizacji trakcji CST. Prędkość maksymalna to ponad 315 km/h, zaś przyspieszenie do "setki" wynosi 4,2s. Tak więc spokojnie można tym samochodem pojeździć na codzień oraz pościgać się z innymi maniakami :)
|
|