» Ferrari 612 ScagliettiFerrari 612 Scaglietti
   Marka mówiąca sama za siebie, właściwie można by skończyć na tym, pokazać kilka zdjęć, wrzucić tabelkę z osiągami i parametrami i na tym zakończyć cały artykuł. Jednak nie zrobimy to ze względu na niewątpliwy charakter najnowszego dziecka ze stajni spod znaku rumaka.

Ferrari 612 Scaglietti   Nie zrobimy tego jednak, było by to zbyt dużym uproszczeniem. Ten samochód zasługuje na szczególną uwagę. Jest to pierwszy w historii model Ferrari wykonany ze stopów aluminiowych. Poświęcono go pamięci słynnego projektanta Sergio Scaglietti, który wykonywał projekty na aluminiowych modelach, a nie za pomocą kartki i ołówka. Stworzył on m.in. 250 GT Berlinetta Competizione i 250 GT CaliforniaAuto odbiega nieco od lansowanej przez Ferrari linii, ma przedewszystkim służyć do codziennej jazdy, a więc nie jest to typowa dla tej marki wyścigówka.

Ferrari 612 Scaglietti   Ferrari 612 Scaglietti zaprezentowane zostało na targach w Detroit, jest bezpośrednim następcą modelu 456M. Nie trudno zrozumieć posunięcie producenta dotyczące "ucywilizowania" samochodu. Coraz więcej ludzi chce jeździć swoimi samochodami nie tylko na autostradach czy torach, ale także po bułki do piekarni. Można powiedzieć że nowy model Ferrari nadaje się do tego celu idealnie. Przede wszystkim znacznie zwiększono wymiary samochodu. Jest on dłuższy od poprzednika o 139mm, zwiększono także o 1/4 objętość bagażnika. Dzięki temu 4 osoby mogą podróżować w miarę komfortowo.

   A teraz o tym co najważniejsze silnik i własności trakcyjne. Scaglietti wyposażone jest w silnik V12 o pojemności 5748 ccm. Dysponuje on mocą 540 KM @ 7250 obr/min. Klient ma do wyboru opcje między manualną 6-biegową a również 6-biegową półautomatyczną ze sterowaniem przy kierownicy. Doskonałe własności trakcyjne Ferrari zawdzięcza ciekawemu rozkładowi masy. Zastosowano w nim układ tzw. układu transaxle, gdzie podłużnie umieszczony za przednią osią silnik współpracuje ze skrzynią biegów umieszczoną z tyłu tuż przed dyferencjałem. Ferrari 612 Scaglietti Dodatkowo silnik umieszczono możliwie nisko. Dzięki temu osiągnięto rozkład masy: 46% przód i 54%tył. Na prowadzenie samochodu wpływ ma również w znacznym stopniu eletronika i takie systemy jak: aktywnie dostrajane amortyzatory i system stabilizacji trakcji CST. Prędkość maksymalna to ponad 315 km/h, zaś przyspieszenie do "setki" wynosi 4,2s. Tak więc spokojnie można tym samochodem pojeździć na codzień oraz pościgać się z innymi maniakami :)