» Steinmetz FunsterSteinmetz Funster
Opel Speedster zyskał miano samochodu sportowego tylko dzięki sylwetce. Silnik o mocy 147 KM nie mógł wprawić w zachwyt. Steinmetz poprwaił motor i deliktnie zmienił nadwozie.

   Steinmetz proponując swoją wizję Speedstera - pod nazwą Funster nie przestał tylko na zmianach stylistycznych wzmacniając także silnik. I bardzo dobrze...

Steinmetz Funster   Sercem nowego Speedstera jest silnik 2,0 16V Ecotec Turbo o mocy 220 KM. Jego maksymalny moment obrotowy to 260 Nm. Moc zwykłego samochodu to 147 KM. Taki silniczek pozwala już na niezłe świrowanie. W porównaniu do seryjnych elementów zmieniono także sprzęgło i skrzynię biegów na bardziej wytrzymałe odpowiedniki. Oczywiście zmieniony został również układ wydechowy. Nowy zapewnia ciekawsze sportowe brzmienie i wspomaga wydajność spalania. Wszystkie te zmiany i stosunek mocy wynoszący 4kg/KM mogą dostarczyć ciekawych emocji. Jednak, aby te emocje były przewidywalne zastosowano specjalne zawieszenie. Całość porusza się na felgach 17" z przodu i 18" z tyłu, a opony to 215/45-przód i 255/35-tył.

Steinmetz Funster   Zmiany w silniku to nie wszystko. Tuner Opla postanowił zmienić także oblicze samochodu. Z przodu króluje bardzo efektowny, duży grill, a pod przednim zderzakiem pojawiły się delikatne dyfuzory. Tył samochodu został zaprojektowany tak, aby lepiej chłodzić silnik. W tym celu zastosowano dwa duże otwory po bokach. Pojawił się też delikatny spojler na tylnej klapie. Wszystko to w połączeniu z genialnym kolorem lakieru robi genialne wrażenie, doskonale odróżniając się od zwykłego Speedstera, Funster jest zdecydowanie ładniejszy.

Steinmetz Funster   We wnętrzu są skórzane fotele, taka sama tapicerka drzwi i deski rozdzielczej. Całość wykończono elementami z aluminium.



   Szkoda, że to concept i nie będzie produkowany...